تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

پـــرونده سرقت از تخت جمشید در حال رسیدگی

دادستان مرودشت با بیان این‌که تاکنون درباره سرقت صورت گرفته از تخت جمشید به فرد خاصی مظنون نشده‌ایم،گفت: این پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرودشت در حال رسیدگی است. کاظم اکرمی در تشریح سرقت صورت گرفته از تخت جمشید اظهار کرد: چند ماه قبل در قسمت پارکینگ تخت جمشید به منظور احداث سرویس بهداشتی خاک برداری صورت گرفته بود که با آثار باستانی مواجه شده بودند به همین لحاظ خاکبرداری متوقف و از گروه کارشناسان جهت شناسایی محل باستان شناسی دعوت به عمل آمد.

وی با بیان این‌که در ادامه بررسی کارشناسانه به 6 حلقه چاه آب مربوط به زمان هخامنشی نیز برخورد می‌کنند، افزود: از پانزدهم آذرماه حفاری آغاز شد و باستان شناسان در ادامه کاوش‌های خود به مقبره‌ای برخورد می‌کنند که با توجه به نحوه دفن جسد احتمالا مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره هخامنشی بوده است که بخشی از استخوان پا و دست جسد باقی مانده بود.

دادستان مرودشت افزود: در دست چپ این جسد کوزه سفالی و بالای سر وی پیسوز سفالی وجود داشته که با پایان یافتن ساعت فعالیت کارشناسان باستان شناسی همه محل را ترک کرده اما فردای آن روز بعد از برگشت به کار متوجه می‌شوند کوزه مفقود شده است.

اکرمی با بیان این‌که با انجام تحقیقات تکه‌های شکسته شده کوزه اطرف این مقبره شناسایی شد، افزود: 80 درصد تکه‌های این کوزه کامل شده است و با عکس به جا مانده از کوزه ابتدایی حدود 99 درصد مطابقت دارد.

وی با تاکید بر این‌که احتمالا فردی با این تفکر که این کوزه دارای اشیای عتیقه باشد قصد سرقت آن را داشته است، افزود: تحقیقات از تمام گروه‌های باستان شناسی و ماموران به عنوان مطلع ادامه دارد و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم که سرقت یا تخریب توسط چه کسی به عمل آمده است.
..................................................................... 

 

مـن خودم به شخـــصه برای این مملکت متاسفم که به چـــیزهــایی که ارزش اونهــا بیشتر از جون ماست هیچ ارزشی قائل نشدند !! هنــــــــوز هم که بعد گذشت این مدت یه دونه نگهبان چوب بدست تو اینجــا نیست !!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد