تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

وکیل قلابی با کودک سه ساله قرارداد بسته بود

مردی که با تحصیلات راهنمایی اقدام به جعل عنوان وکالت می کرد ، پس از کلاهبرداری از چند نفر دستگیر شد و به جــرم خواد اعتراف کرد . 

 

غلامرضا سلیمانی ، دادیار شعبه ی دوم دادسرای جنایی ، با اشاره به این پرونده که به صورت ویژه در دادسرای جنایی در حال رسیدگی است ، گفت : چندی پیش دو پسر عمو پس از اختلاف درخصوص یک ملک مسکونی و شکایت در دادسرا ، برای پیگیری پرونده خود اقدام به گرفتن وکیل کردند .  

پس از گذشت یک ماه از ارائه ی شکایت در این ارتباط با وساطت اطرافیان ، دو مرد شاکی از شکایتشان منصرف شدند و با هـم آشتی کردند . در ادامه آنها متوجه شدند که هر دو یک نفر را با چندین میلیون پول به عنوان وکیل انتخاب کرده اند .  پس از مشاهده ی این موضوع به جهت اعتراض نزد وکیل می روند که وکیل آنها را تهدید به ایجاد مشکل میکند . آنها شکایت خود را به نزد دادسرا می برند . وکیل از آنجا متواری میشود .  

 

شکایت ها علیه این وکیل قلابی بالا می رود . در میان شاکیان زن جوانی حضور داشت که عنوان کرده است برای آگهی استخدام به دفتر این وکیل رفته ولی در ادامه با تهدید ، او را مورد  آزار و اذیت قرار داده است . 

 

با افزایش شکایت ها تحقیق و جستجوی پلیس ادامه پیدا می کند و منجر به دستگیری متهم و انتقال آن به اداره پلیس میشود . 

 

پس از تحقیقات مشخص می شود او فاقد تحصیلات است و هیچ سابقه ای در کانون وکلای دادگستری نداشته است . متهــم اعتراف کرد : تحصیلات او در حد ابتدایی است و اخراج از یک دفتر وکالتی انگیزه برای جعل این عنوان و کلاهبرداری بوده است . در اسناد بدست آمده از دفتر وکالت جعلی ، اسناد جالبی همچون ، تنظیم وکالتنامه با پسـر سه ساله جهت مطالبه حقوق پدری اش از عموهای این کودک و نیز چندین پرونده که در آنها با شاکی و متشاکی جداگانه قرارداد بسته است مشاهده می شود .  

قاضی جنایی افزود که رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و در حال بررسی و رسیدگی است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد