تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

رویترز: 1+5 امروز درباره گفت‌وگو با ایران اعلام آمادگی می‌کند

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با اشاره به بخش‌هایی از پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست امروز وزرای خارجه گروه 1+5 در نیویورک تأکید کرد که 6 کشور آمادگی خود را برای گفت‌وگوها با ایران درباره تبادل سوخت هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهند کرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه 6 کشور امروز چهارشنبه ضمن انتشار بیانیه‌ای پس از نشست خود در نیویورک، به ایران اعلام خواهند کرد که امیدوارند به زودی گفت‌وگوهایی با تهران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین طرح تبادل سوخت هسته‌ای برگزار شود.
در بیانیه وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، آمده است: هدف ما دستیابی به یک راه‌حلی مذاکره شده جامع در طولانی مدت است که اعتماد جامعه بین‌المللی به ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را جلب کند.
بنا بر این گزارش، این بیانیه قرار است امروز چهارشنبه پس از دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان در نیویورک منتشر شود.
در بخش دیگری از این بیانیه همچنین آمده است: گروه 1+5 در خصوص موضوع اجرای تحریم‌های سازمان ملل نیز به بحث و گفت‌وگو پرداخت.
این بیانیه همچنین افزود: گروه 1+5 آمادگی دارد تا با ایران در خصوص ازسرگیری مذاکرات درباره تبادل سوخت‌ هسته‌ای این کشور گفت‌وگو کند.
وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 همچنین در ادامه این بیانیه تأکید کرده‌اند: 6 کشور از نشست گروه وین شامل آمریکا، روسیه و فرانسه و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران بمنظور گفت‌وگو درباره عناصر فنی توافقنامه تجدیدنظرشده برای تأمین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران نیز استقبال می‌کنند.
این پیش‌نویس همچنین تأکید می‌کند: ما مشتاقانه در انتظار مشارکت سازنده و مثبت ایران در این گفت‌وگو هستیم.
گروه 1+5 ماه اکتبر سال گذشته میلادی در ژنو نشستی را درباره تبادل سوخت هسته‌ای تهران برگزار کردند. با وجود همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه مبادله سوخت هسته‌ای، غرب در آن نشست تأکید داشت که ایران اورانیوم خود را به صورت یکجا به روسیه و فرانسه ارسال کند. اما "منوچهر متکی " وزیر امورخارجه ایران به دنبال این درخواست غرب اعلام کرد که جمهوری اسلامی آماده مبادله 400 کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده خود با سوخت هسته‌ای در کیش است. غرب این پیشنهاد ایران را نپذیرفت و همچنان بر پیشنهاد خود برای ارسال تمام اورانیوم ایران به صورت یکجا به روسیه و فرانسه تأکید کرد. اما ایران بار دیگر نیز حسن‌نیت خود را به اثبات رساند و در نهایت بیانیه 3 جانبه تهران با میانجیگیری آنکارا و برازیلیا درباره تبادل سوخت هسته‌ای ایران به امضا رسید.
جمهوری اسلامی همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طرف خود دانسته و همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای نیز با آژانس داشته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های مکرر خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
پانی چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:18 http://ftmh.blogsky.com

مسی که بهم سر زدی ماشالله حرف برای گفتن هم که کم نداری

محبوبه چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:57 http://inthisworld.blogsky.com

منم فکر نمیکردم وبلاگت اینقدر عمومی باشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد