تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

اظهارات انتقادی رئیس دیوان محاسبات کشور

 به نقل از شبکه خبرگزاری مهر ( تخلیص توسط مرتضی زارع )  

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع مدیران استانی در اصفهان اظهار داشت :

در حال حاضــر بی انظباطی مالی به عنوان معضل ساختاری کشور که ناشی از ساختار غلط نظام بودجه 100 سال معاصر ایران است ، همچون بیماری مزمن و تاریخی پیکره اقتصاد کشور را ناتوان کرده است ؛ وی تصریح کرد : در انضباط مالی در کشور دچــار آسیب جدی هستیم .

او با طرح این سوال که میزان در آمد واقعـی کشور چه میزان است ؟!! تاکید کرد : به طور قطع کسی نمی تواند برای این پرسش پــاسخ درست و قطعی ارئه دهد ، در حال حاضر بودجه ای که در کشور اعلام می شود فقط در آمد حاصل از نفت و مالیات است .

به نقل از خبرگزاری مهر رحمانی ادامه داد : البته که تمام مالیت نیز گرفته نمی شود چرا که باید حداقل میزان مالیات اخذ شده در سال 72 هزار میلیارد تومان باشد که این رقم در حال حاضر 32 هزار میلیارد دریافت می شود . وی اشاره داشت که هم اکنون هزاران واحد های مالی هستند که درامد و هزینه دارند که به انها رسیدگی نمی شود و البته که نظارت جزء به جزء آنها کاری است غلط اما باید همچون پدر یک خانواده از مجموعه درآمد ها و هزینه های یک کشور مطلع باشیم تا بر اساس آن سیاست گذاری هزینه ای انجام گیرد .

وی در ادامه با این پرسش که « نتیجه ی در آمد و هزینه در کشور ما چیست ؟ !! » اظهار داشت : هم اکنون قیمت تمام شده کالا در کشور ما بسیار بالاست و اگر هم بعضا کیفیتی داشته باشد ما در هیچ کالایی قدرت رقابت در عرصه بین المللی را نداریم . در کشور ما زمان انجام پروژه ها طولانی است و تونل کوهرنگ نمونه ای از این واقعیت می باشد . که همین امر مارا از رقابت باز می دارد .

حل بخش بزرگی از این مشکلات به تصحیح بی انضباطی مالی که در اقتصاد کشور ما ریشه کرده بر میگردد .مشکل مدیریتی یکی دیگر از موانع بر سر راه اقتصاد ایران است .

وی ادامه داد که وظیفه دیوان محاسبات حفظ و نگهداری بیت المال است که در سه شکل حسابرسی رعایت ، انطباق عملکرد ها با احکام و نیز حسابرسی عملکرد این کار را انجام می دهد . که متاسفانه حسابرسی عملکرد را دیر آغاز کرده است . ما هم اکنون بیش از 100 گزارش به مجلس ارائه کردیم که در حوزه های مختلف همچون نفت مالیات و هدفمندی است .

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه علت تخلف های اداری در دستگاه های اجرائی به عدم آگاهی به قوانین ، سهل انگاری و تخلفات عمد بر می گردد گفت :

سهــل انگاری و جهل نسبت به قوانین علت 95 درصد از تخلفات اداری است که می توان آن را با پیشگیری رفع کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد