تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

آلیا خواستار جلوگیری سازمان ملل از نقض حقوق معلولان شد

در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر:

آلیا خواستار جلوگیری سازمان ملل از نقض حقوق معلولان شد

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌های مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدام وی در منع گسترش نقض حقوق بشر و آزار و اذیت افراد معلول گردید.

متن نامه "فاطمه آلیا" به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به این شرح است:

سرکار خانم پیلای

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

همانگونه که مستحضرید افراد معلول جمعیت قابل توجهی از همنوعان ما هستند که توجه به وضعیت زندگی و نیز رعایت حقوق فردی و اجتماعی آنان در صدر وظایف حقوق بشری ماست. وظایف دولت ها در کنوانسیون جهانی حقوق معلولان تصریح و رعایت مفاد آن همواره مورد تاکید محافل حقوق بشری بوده است.

چندی پیش پلیس خشن دولت انگلیس در مواجهه با اعتراضات دانشجویی نه تنها به رعایت حقوق تظاهرکنندگان وقعی ننهاد بلکه حمله و هجمه ای غیرانسانی را متوجه فرد معلولی در بین جمعیت ساخت.

در لوس آنجلس آمریکا نیز پلیس در برخوردی خشونت آمیز و بیرحمانه فرد معلول ویلچرسواری را به بهانه واهی و غیرمنطقی مورد حمله قرار داد.

این نوع اقدامات نمونه آشکار نقض حقوق افراد دارای معلولیت و از مصادیق غیرقابل توجیه نقض حقوق بشر است. فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از آحاد معلولان ایران اقدامات غیرانسانی پلیس انگلیس و آمریکا را محکوم می کند و از سرکار عالی می خواهد که با واکنش سریع در بررسی موضوع و اقدام موثر مانع گسترش نقش حقوق بشر و آزار و اذیت افراد معلول گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد