تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

آملی لاریجانی و دیدگاه او در مورد تحولات اخیر خاورمیانه

آیت ا... آملی لاریجانی: خیزش مردم مسلمان منطقه حاکی از اوج گیری جنبش عظیم بیداری اسلامی است 

  

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه آیت ا… آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) سبط گرامی پیامبر و شهادت علی بن موسی الرضا امام ناطق به حق، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) حلقه اتصال بین زمین و آسمان یعنی عالم ربوبی بود و با دریافت وحی، حلقه اتصال بین مردم و خدای متعال بود. وجود عزیزی که در راه هدایت و نجات انسانها، بیشترین رنجها را متحمل شد تا جایی که خداوند متعال فرمود: طه ما انزلنا علیک القرآن لتشقی الا تذکره لمن یخشی. پیامبر اکرم که خاتم پیامبران بود همچون چراغی روشن در تاریکی جهل و ضلالت، برای کل بشریت بوده و هست: یا ایها النبی انا ارسلناک شاهداً و مبشراً و نذیراً و داعیاً الی الله باذنه و سراجاً منیراً. 

 

برای خواندن متن کامل این نشست که یکشنبه (دیروز) برگزار شد ، به ادامه مطلب مراجعه نمائید

آیت ا... آملی لاریجانی: خیزش مردم مسلمان منطقه حاکی از اوج گیری جنبش عظیم بیداری اسلامی است 

  

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه آیت ا… آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) سبط گرامی پیامبر و شهادت علی بن موسی الرضا امام ناطق به حق، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) حلقه اتصال بین زمین و آسمان یعنی عالم ربوبی بود و با دریافت وحی، حلقه اتصال بین مردم و خدای متعال بود. وجود عزیزی که در راه هدایت و نجات انسانها، بیشترین رنجها را متحمل شد تا جایی که خداوند متعال فرمود: طه ما انزلنا علیک القرآن لتشقی الا تذکره لمن یخشی. پیامبر اکرم که خاتم پیامبران بود همچون چراغی روشن در تاریکی جهل و ضلالت، برای کل بشریت بوده و هست: یا ایها النبی انا ارسلناک شاهداً و مبشراً و نذیراً و داعیاً الی الله باذنه و سراجاً منیراً.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز بشریت تشنه معنویت است، تعالیم پیامبر اکرم(ص) را مشحون از آموزه‌های معنوی و الهی دانسته که همچون آبی گوارا، سیراب کننده این تشنگی است و افزود: باید تعالیم پیامبران الهی و خصوصاً پیامبر خاتم(ص) را فهمید و فهم حقیقی این تعالیم بدون طهارت باطن ممکن نیست. البته الفاظ و عبارات فهم می‌شوند اما فهمی داریم و فهمی. وحیی که پیامبر عظیم الشان اسلام در عالی‌ترین مقامات معنوی دریافت می‌کند، چگونه می‌شود به فهم هر کسی در‌آید. خداوندتبارک و تعالی در سوره نجم می‌فرماید:ان هو الا وحی یوحی، علمه شدید القوی، ذو مره فاستوی، و هو بالافق الاعلی، ثم دنا فتدلی، فکان قاب قوسین او ادنی، فأوحی الی عبده ما اوحی.

آیت ا... آملی لاریجانی افزود: ما شیعیان مفتخریم که ائمه اطهار علیهم السلام در راه فهم خطابات قرآنی به ما مدد رسانده‌اند و قفل‌های کلام را گشوده‌اند ولی در هر حال طهارت مخاطب و تعالی او هم لازم است و همانطور که در قرآن کریم آمده است: به پیامبر اکرم(ص) عرض می‌کنیم یا رسول الله با قلبی شکسته از دوری‌ها و معاصی و آلودگی‌ها به پیشگاه تو آمده‌ایم چنانکه حق تعالی فرمود: ولو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدو الله تواباً رحیماً . یا رسول ا... تو رحمت واسعه‌ای، مومنان را دریاب و خاصه شیعیان اهل بیتت را که سخت نیازمندند و ما می‌دانیم که روش و منش شما رد کردن سائلان از درگاهتان نیست.

آیت ا...آملی لاریجانی با اشاره به اینکه به دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، انقلاب اسلامی را ظهور مجدد ارزشهای الهی در ا ین سرزمین دانسته و اظهار داشت: عقیده راسخ حضرت امام رحمه الله علیه و خلوص او نه فقط ملت ما را، که همه مسلمانان جهان را شیفته و وامدار خود ساخته است. انقلاب اسلامی ما، نشان داد که در مقابل ظلم و عدوان ستمگران، بی سلاح هم می‌توان ایستاد. انقلابی که تا مدتها جهان را در بهت فرو برده بود.

وی افزود: ما امیدواریم نهضتی که با مجاهدت مجاهدان و خصوصاً رهبری بزرگ آن شروع شد و با خون شهیدان آبیاری گشت، همچنان به راه تعالی و تکامل خویش ادامه دهد و در تمام جهان نورافشانی کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حوادث مهم منطقه، خیزش اسلامی مردم مسلمان منطقه را حاکی از اوج‌گیری جنبش عظیم بیداری اسلامی دانستند که از سال ها قبل آغاز شده و حرکت‌های سریع و غیر منتظره در تونس و مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه، همه را متحیر ساخته است  و خطاب به ملت های مسلمان اظهار داشتند: ملت های مسلمان باید به‌هوش باشند، قدرت‌های غربی به دنبال چهره‌ساختن مهره‌های وابسته به خود و تحمیل آنان بر مردم ستمدیده هستند.

آیت ا...‌آملی لاریجانی افزود: برخوردهای ظالمانه غرب که در همه جا آشکار است، در این‌جا هم خود را به خوبی نشان می‌دهد. در مقابل حرکت عظیم مردم در تونس، مصر، یمن و غیره، هنوز هم از حکومتهای جائر و فاسد حمایت می‌کنند و پیوسته پیام همدردی می فرستند. کشورهای غربی هیچ وقت دوست و خیرخواه مسلمانان نبوده و نیستند، مناسب می‌بینم به این نکته هم اشاره کنم که فتنه‌گران بعد از انتخابات در کشور ما چطور متوجه این نکته نبودند که در پناه حمایت استعمارگران موجب پاره‌ای از اغتشاشات در کشور شده‌اند. آیا همین نکته برایشان کافی نیست که همان حمایت‌گران دیروز آنان، امروز از ستمگران جهان اسلام حمایت می‌کنند و در مقابل مردم کشورهای اسلامی ایستاده‌اند. این علامت کافی نیست!

رئیس قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد: مجاهدت مسلمانان در همه جای دنیای عظیم اسلام، به بار بنشیند و کشورهای مسلمان به استقلال واقعی خود برسند و در پناه تعالیم اسلام به پیشرفت، تکامل و تعالی خود ادامه دهند.

در این جلسه، همچنین ادامه بحث راجع به  پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق مورد بررسی مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و درباره موادی دیگر از آن اتخاذ تصمیم شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد