تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

تحریم واقعی ایران صورت گرفته و این به ضرر کشور است

جمشید انصاری در گفت و گو با شفاف:
وزارت خارجه باید با دیپلماسی با تحریم بانک مرکزی مقابله کند
شاید بتوانیم در کشورهای آسیایی مثل چین و هند با ارز یوان چین خرید و فروش کنیم اما با کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی و افریقا نمی توانیم معامله کنیم. در حال حاضر مجبوریم به هر کشوری که نفت می فروشیم از همان ها کالا بخریم، مثل چین و هند و کره جنوبی. قطعا تحریم بانک مرکزی نتیجه خوبی برای ما به بار نخواهد آورد. شرایط ما را سخت تر از آنچه هست، خواهد کرد.
 شفاف: شب گذشته در خبرها اعلام شد که بانک مرکزی ایران توسط امریکا تحریم شد. قطعا این امر اثراتی بر روی اقتصاد ایرانی و جهانی خواهد داشت.

جمشید انصاری، عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص این تحریم از سوی امریکا گفت: قطعا تحریم بانک مرکزی نتیجه خوبی برای ما به بار نخواهد آورد. شرایط ما را سخت تر از آنچه هست، خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، بانک های مرکزی در تمام دنیا از عناصر مهم کشور ها و مستقل هستند، افزود: وقتی می خواهند کشوری را تحت فشار قرار دهند هر تحریمی را اعمال می کنند، اما بانک مرکزی آن کشور را تحریم نمی کنند. از تبعات این امر، سختی دریافت پول فروش نفت خام خواهد بود.

 

نماینده زنجان و طارم همچنین گفت: شاید بتوانیم در کشورهای آسیایی مثل چین و هند با ارز یوان چین خرید و فروش کنیم اما با کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی و افریقا نمی توانیم معامله کنیم. در حال حاضر مجبوریم به هر کشوری که نفت می فروشیم از همان ها کالا بخریم، مثل چین و هند و کره جنوبی.

وی در خصوص چگونگی مواجهه کشور ایران با این اقدام امریکا گفت: وزارت امور خارجه باید سعی کند بتواند مانع از اجرای این تحریم در کشورهای اروپایی شود. زیرا قطعا تحریم بانک مرکزی برای ما سنگین تمام خواهد شد. وزارت خارجه نباید بگذارد این امر به کشورهای دیگر تعمیم پیدا کند و راهکارهایی را پیدا کند تا بتواند این تحریم را نیز از طریق کشورهای دیگر که هم پیمان امریکا هستند رفع کند. باید بتواند ارز را به دلار و یورو تبدیل کند تا بتواند در بازارهای خارجی و بین المللی خرید و فروش کند.

انصاری با ابراز نگرانی مجدد از اقدام اخیر امریکا گفت: بانک های مرکزی دنیا وارد این قضیه نشوند بهتر است. اگر اروپایی ها هم ما را تحریم کنند، از خیلی از بازارهای دنیا محروم خواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
fatemehsheikholeslami جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:47

سلام، بهترین عیدی امسال دستور مقام معظم رهبری مبنی بر امضای توافق نهایی است. سال یکهزار و سیصد و توافق مبارک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد