تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

دانلود کتاب سفته و نحوه مطالبه ی آن

 با سلام ؛  

طبق ماده 307 سفته یا فته طلب سندی است که به موجب آن امضا کننده تعهد می کند مبلغی در موعد معین و یا هر وقت که حامل یا شخصی که سفته را در اختیار دارد، پولش را طلب کند بپردازد. اگر چه سفته حالا دیگر با ظهور چک ، جایگاه اولیه خود را از دست داده است ، اما هنوز دارای اعتبار و پشتوانه قانونی بالایی است و اگر مطابق قانون تنظیم شده باشد، دارنده آن از مزایای قانونی برخوردار است که اسناد عادی دارای چنان اعتباری نیستند. شاید تنها دلیل رواج بیشتر چک نسبت به سفته ، سهولت در صدور و وصول چک است ، چرا که خیلی راحت می شود با گرفتن یک دسته چک ، هر مبلغی که دوست داشته باشید از یک تومان تا هر چند میلیارد و تریلیارد تومان که می خواهید چک صادر کنید و به دست خلق الله بدهید، اما درباره سفته این طوری نیست و صادر کننده باید برابر با مبلغی که قرار است تعهد بدهد، اوراق سفته را از بانک یا مراکز فروش آن بخرد و روی آنها به تعهد اقدام کند.  

  

 

پیرو مجموعه کتاب های آموزش مردمی قوه قضائیه این بار کتابی با فرمت پی دی اف و حجم کمتر از 100 کیلو بایت در مورد سفته و نحوه ی مطالبه آن را جهت دریافت شما سروران گرامی قرار داده ایم . امیدوارم استفاده لازم را به عمل اورید . 

 

دانلود کتاب سفته و نحـــوه ی مطالبه ی آن

نظرات 2 + ارسال نظر
قلم حق یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 http://http://nedayeedalat.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز استفاده کردیم .
اگه وقت کردیدبه وب من هم سری بزنید مطالبش حقوقیه .اگه لایق دونستید منا با (قلم حق)لینک کنید.

ص.آردل چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 http://yascabood.rozblog.com

سلام دوست عزیز وبتون عالیه،من شما رو لینک کردم ،اگه میشه شما هم منو لینک کنید وبه ما سر بزنید ،البته با عنوان دانشجویان حقوق لامرد. ممنون میشم اجازه بدید از مطالبتون در وبم استفاده کنم،خوشحال میشم نظرتون رو بگید،منتظرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد