تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

مشایی و حرف های احمدی نژاد

احمدی نژاد : مسئله اول کشور ایستادن در برابر دشمن است !!  

 

_ حرف نویسنده : میدانیم که سیاست در سخنرانی یکی از مهمترین ابزار مسئولین در تمام جهان است ! مثل آقای احمدی نژاد ، ایشان در مراسمی اعلام میکنند مهمترین دغدغه الان کشور ما دشمن خارجی نیست و رسیدگی به امور فرهنگی است ! در جایی میگوید : اگر مشکلات اقتصادی ما رفع شود مشکلی در کشور باقی نمی ماند. و در جایی مثل جمع خبرنگاران پس از پایان جلسه هیئت دولت : مخالفان مشایی می توانند با او مناظره کنند اما این رفتار بدی است که اظهار نظر فردی در جامعه به دعوا تبدیل شود !!   

_خب الان حرفهای مشایی شد اظهار نظر شخصی ایشون اما جایی دیگه که به نفع آقایون باشه مشایی رئیس دفتر ریاست جمهوریه !  

 

_ احمدی نژاد با تاکید بر اعتماد به رئیس دفترش حرفهای او را این گونه حمایت کرد که : امروز ملی گرا ترین ملی گراهای واقعی مومنان خدا جوئی هستند ( احتمالا منظور آقای مشایی ) که کشور ایران را در خدمت اسلام میدانند و تنها کانون حمایتی که هم دولت و هم مردم زیر پرچم توحید ایستاده اند ایران است ! ( و حرف مشایی : اکنون ایران برابر اسم علی است نه معاویه و اگر ایران نباشد اسلام گم می شود . )  

ایشان ادامه دادند که : کسی نباید فضای گفتگو را محدود کند . ایشان ادامه دادند این دولت نهم است که کمترین اختلاف و بیشترین هماهنگی و همکاری را با مجلس داشته است ! این دولت نهم و دهم است که بودجه مترو را هفت برابر کرده است !  

 

واما :  

احمدی نژاد با اشاره بر مصوبه مجلس برای پرداخت اعتبار مترو : 

 

من این مصوبه را قانون نمیدانم !  

 

رئیس جمهور درباره بودجه 2 میلیارد دلاری که مجلس به متروی تهران و کلانشهر ها اختصاص داده است ، تاکید کرد : من این را قانون نمیدانم ; به همین دلیل عمل نمی کنم نه اینکه قانون بدانم و ان را عمل نکنم !  

_ خب انگار راهکار جدید از احمدی نژاد ارائه شد ، اگر مصوبات به دل ایشان نشست قانون است و عمل میشود ! اگر نه که قانون نیست و به ان عمل نمیشود ! وگرنه هیچ بنای مخالفت با قانون اساسی و سیاست کاری کشور نیست !   

در ادامه احمدی نژاد گفت : من سوگند خورده ام که خلاف قانون اساسی عمل نکنم

و این مصوبه طبق قانون قابل طرح در مجلس نبود . و نکته دیگر این است که اگر این منطق را بپذیریم دیگر قانون اساسی به درد نمیخورد . عده ای میگویند ما میتوانیم در هر موردی قانون وضع کنیم در حالی که در حدود مقرر قانون اساسی باید قوانین وضع شود و خروج از حد مقرر قانون اساسی درست نیست ! 

 

_ و این هم از همان ادبیات های سیاسی است که ابتدای بحث عرض کردم مسئولان بدون آن در جاش خواهند ماند .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد