تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

پیشنهاد صدور قطعنامه علیه تحریم‌های یک‌جانبه

گروه بریک ارائه داد:
پیشنهاد صدور قطعنامه علیه تحریم‌های یک‌جانبه در مجمع عمومی سازمان‌ملل

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه برزیل از تلاش گروه بریک شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین برای تصویب قطعنامه علیه سیاست تحریم‌ یک‌جانبه در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

ادامه مطلب ...

رویترز: 1+5 امروز درباره گفت‌وگو با ایران اعلام آمادگی می‌کند

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با اشاره به بخش‌هایی از پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست امروز وزرای خارجه گروه 1+5 در نیویورک تأکید کرد که 6 کشور آمادگی خود را برای گفت‌وگوها با ایران درباره تبادل سوخت هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهند کرد.


ادامه مطلب ...

«در رأس امور بودن مجلس» از بدیهیات است.

طاهرخانی در گفت‌وگو با فارس:
«در رأس امور بودن مجلس» از بدیهیات است. 

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب مجلس ریل‌گذار است و دولت هم باید روی این ریل حرکت کند. 

 

امیر طاهرخانی نماینده اصلاح‌طلب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تاکید کرد: به هزاران دلیل مجلس همچنان در رأس امور است.
وی با بیان اینکه در رأس امور بودن مجلس از بدیهیات است،‌ افزود:‌ طبق فرمایش رهبر انقلاب مجلس ریل‌گذار است و دولت هم باید روی این ریل حرکت کند.
طاهرخانی ادامه داد:‌ مجلس باید قوانین مختلف را به تصویب برساند و بعد از آن دولت برای اجرای قوانین تلاش کند.
طاهرخانی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند سر خود یک قانون را به اجرا در بیاورد، گفت‌: در واقع دولت به نتیجه کار مجلس عمل می‌‌کند و دولت نیست که بر دولت نظارت دارد بلکه مجلس باید بر دولت نظارت داشته باشد و در قانون اساسی هم بر این موضوع تاکید شده است.
نماینده مردم تاکستان اظهار داشت: با توجه به اینکه تکیه نظام کشور ما بر مردم است و مجلس هم خانه ملت است، باید گفت که مجلس در رأس امور قرار دارد و همه باید این موضوع را بپذیرند.
وی در پایان افزود: البته ممکن است بیان برخی الفاظ مهم نباشد، بلکه عملکرد قوا و دستگاه‌ها است که مورد توجه است، بر این اساس مسئولان باید تلاش کنند تا در مسیر وحدت و همدلی باعث رشد و پیشرفت کشور شوند.

ساعت کار قوه‌قضاییه تغییر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: ساعت کار قوه قضاییه، سازمانهای تابعه و دادگستریهای سراسر کشور تغییر نمی‌کند. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه‌قضاییه، حسب اعلام معاون اداری و مالی قوه قضاییه ساعت کاری قوه قضاییه به دلیل تعیین اوقات رسیدگی و انجام تحقیقات در محاکم و دادسراها تغییر نکرده است و مطابق با ساعت رسمی کشور کمافی‌السابق خواهد بود.

تعداد مجروحان حادثه تروریستی امروز در مهاباد به ۹۲ نفر رسید

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه در بیمارستان امام خمینی مهاباد گفت: تعداد مجروحان در شهرستان مهاباد به ۹۲ نفر رسید.  

 

این منبع آگاه در بیمارستان امام خمینی مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در بمب‌گذاری که در مراسم رژه توسط عوامل ضدانقلاب روی داد 11 نفر به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان در شهرستان مهاباد به 58 نفر رسیده که به خاطر شدت وخامت دو نفر به ارومیه اعزام شدند.
وی افزود: مجروحان به بیمارستان شهرستان مهاباد انتقال داده شدند و در حال مداوا هستند.
این بمب‌گذاری در ساعت 11 صبح امروز در پیاده‌روی خیابان محل رژه نیروهای مسلح توسط ضد انقلاب و در بین بانوان حاضر در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده و بیشترین مجروحان و شهدای این حادثه بانوان هستند و نیروهای نظامی حاضر در مراسم هیچگونه آسیبی ندیده‌اند.
به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه جلسه شورای تامین در حال حاضر در محل فرمانداری ارومیه در حال برگزاری است و استاندار آذربایجان غربی نیز برای بررسی موضوع عازم این شهرستان شده است.

دانلود کتاب جرم ارتشاء

رشوه چیست ؟ جرم ارتشا ء چه مفهومی دارد ؟ مرتشی یعنی چه ؟ آیا کسی که رشوه میدهد هم مجرم محسوب میشود . ؟ 

جرم ارتشاء چه مجازاتی دارد ؟


دانلود کتاب با حجم ۲۳۸ کیلو بایت با فرمت پی دی اف بر روی سایت آپلود پیکو فایل


کتاب جرم ارتشاء

وصیت نامه کوروش بزرگ

امروز به مناسبت بودن قانون نامه کوروش بزرگ ایرانیان ( به عنوان نخستین متن کتبی ) در مورد حقوق بشر پس از سالها در کشور خودمون سعی کردم وصیت نامه اون رو بر روی word تایپ کرده و مرتب در اختیار شما دوستان گرامی قرار بدم .


مطمئنا از این متن استفاده زیادی خواهید برد . و خوشحال خواهید بود از ایرانی بودن خودتان .


برای دانلود این متن که روی سایت پیکو فایل آپلود کردم بر روی اسم زیر کلیک کنید ......


وصیت نامه کوروش بزرگ هخامنشی

نخستین منشور حقوق بشر ( کوروش کبیر به مدت ۴ ماه در ایران )

نخستین منشور کتیبه ای حقوق بشر در ایران !! ( بعد سالها )  

 

 

سوال حقوقی شماره 1

امروز توی نظراتم یک نظر دیدم با اسم :[ کار آموزان وکالت ] که یه وبلاگ درست کردن برای مطرح کردن سوالات حقوقی و وکالتی و پاسخ دادن به آن سوال در آخر هفته !!


برای من جالب بود و تصمیم گرفتم به آنها کمک بدم و سوالای ایشان را با کسب اجازه اینجا هم بگذارم تا شما اگــــر مایل به پاسخ بودید به آدرس آنها به نشانی زیر رفته و در نظرات آخرین پست شرکت کنید ... .


کارآموزان وکالت و حقوق


.....................................................

سوال این هفته ( 1 ) :



آقای الف و ب و ج دست به سرقت زده و موتور سیکلتی را سرقت میکنند در حالیکه آقای الف مسلح بوده و در ضمن سرقت، آقای ج اقدام به اذیت و آزار مسروق عنه نموده است :


1. چنانچه آقای ج موتور سیکلت توقیفی را از محل کلانتری بدون اجازه بیرون آورده باشد اتهام اخیر وی چیست؟ و مجازات مشارالیه با توجه به سرقت های دیگر چه می باشد؟


2.چنانچه در بین این سه نفر یکی از آنها 18 ساله بوده و یکی دیگر نظامی باشد دادگاه صالح به رسیدگی کدام است؟


3. چنانچه آقای ب از مسلح بودن آقای الف خبر نداشته باشد موقعیت جزایی این سه نفر چیست؟


4.چنانچه آقای الف سرقتی دیگر از نوع جیب بری داشته است و آقای ب سرقت مشابه دیگری از نوع سرقت مورد سوال داشته است و آقای ج شروع به سرقت (راهزنی) داشته است حکم هر قضیه را در مورد هر کدام جداگانه مشخص نمائید؟


دانلود کتاب همه چیز در مورد دیه زن و مرد

امروز دانلود کتاب همه چیز در مورد دیه زن و مرد در حقوق اسلام را برای شما دوستان آماده کردم ! امیدوارم تمام ابهامات شما دوستان در مورد اختلاف دیه زن و مرد و چگونگی تخصیص دیه با خوندن این کتاب الکترونیکی مرتفع بشود .


برای دانلود این کتاب بر روی اسم آن در لینک زیر که در سایت پیکو فایل آپلود شده کلیک کنید ... 



دانلود کتاب دیه زن و مرد

دانلود جرایم سایبری

متن کامل تحقیق جرائم سایبری و اینترنتی رو که یکی از دوستان خواسته بودم تو قالب word گذاشتم تا استفاده کنه 


جرائم سایبری

دانلود یکی از بهترین دیکشنری های آکسفورد حقوقی

 

برای دانلود یکی از بهترین مجموعه های مرجع حقوقی در روی کلمه دانلود در زیر کلیک کنید . حجم کل کتاب ۴ مگابایت هست که قیمت اصل کتاب در فروشگاه ها ۶۰۰۰۰ ریال میباشد . ما اینجا به صورت رایگان برای شما تدارک دیده ایم . 

 

دانلود کتاب "Oxford Dictionery Of Law"

ترمینولوژی حقوق برای موبایل

به نام یکتا ایزد هستی بخش ...

خوشبختانه به کوشش جناب آقای جعفر جعفر زاده  این نرم افزار برای تلفن همراه تولید شده است.این نرم افزار دارای قالب های متفاوتی است که برای استفاده از آن ها کافی است به بخش تنظیمات نرم افزار مراجعه نمایید. لازم به ذکر است از آنجاییکه این نرم افزار جاوا است ، بر روی طیف وسیعی از تلفن های همراه قابل اجراست .

                                      برای بارگزاری این لایحه می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

برای نصب این نرم افزار کافی است پس از بارگزاری آن را از حالت فشرده خارج نمایید . ( فایل استخراجی terminology.jar خواهد بود. ) سپس آن را از طریق کابل یا بلوتوث به تلفن همراه خود انتقال داده و نهایتا با مراجعه به آن فایل در تلفن خود ، اقدام به نصب نمایید.

سرانجام دادگاه توانست دختر ۷ ســاله را به مدرسه بفرستد...

سرانجام دادگاه توانست دختر 7 ساله را به مدرسه بفرستد
با وساطت دادگاه، سرانجام مرد میانسال موافقت کرد تا فرزند 7 ساله‌اش به مدرسه برود.به گزارش فارس، زنی 27 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شهیدمحلاتی، دادخواستی را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد. این زن در حضور قاضی شعبه 240 این مـجـتـمع مدعی شد که <شوهرش اجازه تحصیل به فرزند 7 ساله‌اش را نمی‌دهد.> وی ادامه داد: من به خاطر تحصیل فرزندم می‌خواهم از شوهرم جدا شوم و آینده فرزندم را تامین کنم. این زن بار دیگر در حضور قاضی بیان کرد: شوهرم بسیار خوب است ولی با تحصیل دخترمان مخالف است و می‌گوید اگر فرزندمان پسر بود اجازه می‌دادم درس بخواند. وی ادامه داد: فرزندم انتظار رفتن به مدرسه را می‌کشد اما نمی‌داند که پدرش به او اجازه نمی‌دهد به مدرسه برود. مرد 30 ساله در دادگاه حضور داشت و گفت: من مخالف تحصیل زن هستم و با این موضوع کنار نمی‌آیم و فرزندم نباید تحصیل کند. وی ادامه داد: همسرم بی‌جهت حرص درس خواندن فرزندم را می‌خورد و دنبال بهانه برای طلاق است؛ اگر همسرم را طلاق دهم حضانت فرزندم را برعهده می‌گیرم و نمی‌گذارم او تحصیل کند. زن بار دیگر در حضور قاضی بیان کرد: من می‌خواهم آینده فرزندم درخشان باشد، اگر او درس نخواند فردی بی‌سواد در جامعه می‌شود. وی گفت: پدر من مخالف تحصیل دختر بود و نگذاشت من درس بخوانم و حالا این موضوع منجر به حسرت خوردن من شده است اما نمی‌گذارم این بلا بر سر فرزندم بیاید. مرد بار دیگر در حضور قاضی دادگاه مدعی شد: همسرم نباید در این خصوص اصرار کند کسی که درس بخواند بعدها جلوی پدر و مادر خود ایستاده وبه آنها بی‌حرمتی می‌کند، من نمی‌توانم با این موضوع کنار بیایم و می‌خواهم همسرم هم با من همفکر باشد. با وساطت قاضی، مرد با این موضوع کنار آمد و با تحصیل فرزندش موافقت کرد ‌وقاضی رسیدگی کننده به این پرونده نیز حکمی را صادر نکرد.

معرفی لینک ( سایت قضاوت )

معرفی یکی از لینک های حقوقی خوب ... 

 

مجله قضاوت  

 

  

 

برای رفتن به سایت روی عکس کلیک کنید ...