تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

طلاق زن زیبا به خاطر رعایت حجاب

همسرم از حجاب من ناراضی است و دوست ندارد حجاب پوشیده‌ای داشته باشم ...
ایسنا: زنی در دادگاه گفت: همسرم از حجاب من ناراضی است و دوست ندارد حجاب پوشیده‌ای داشته باشم و بر این اساس دنبال طلاق دادن من است.

زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.

زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم.

وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده خودش نیز همانند حجاب من است.

زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد.

شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه اگر افکارت این‌گونه است چرا این دختر را به عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به او علاقمند شدم و فکر کردم می‌توانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به آنچه که خود می‌خواهم تغییر دهم.

مرد ۲۹ ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا است و به نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمی‌تواند از آن لذت ببرد.

پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را دارند اما پسر من آن‌قدر بی‌غیرت است که نمی‌داند از همسرش که ناموس او است چه چیزی را می‌خواهد.

وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که پدر و مادری دارد.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن حکم طلاق به زندگی یک‌ساله این زوج پایان داد.

حقوق مادام العمر هم تبعیض است هم غیر عادلانه/

تصویب قانون حقوق مادام العمر به چند سال قبل باز می‌گردد و نباید خرده‌ای به نمایندگان گرفت؛ گرچه بنده نیز از اساس با این قانون مخالفم و در جلسات نیز مکررا مخالفت خود را به هیات رئیسه اعلام کرده‌ام. لزومی ندارد کسی که دو سال در پست مدیریت سیاسی حضور داشته‌، ۸۰ درصد آخرین حقوق و مزایا را به عنوان حقوق دریافت کند...مردم گمان می‌کنند که مجلس چوبی را به زمین زده تا به حقوق بیشتری برسد. بنابراین مجلس باید روشنگری کند...
حجت الاسلام محمد تقی رهبر معتقد است که اصل قانون حقوق مادام العمر مدیران سیاسی کشور که چند سال پیش تصویب شد و  استفساریه‌ای که هفته گذشته به رای گذاشته شد، هم نوعی تبعیض به حساب می‌آید و هم با عدالت اجتماعی مغایرت دارد.

  رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با «فردا» با تاکید بر اینکه مسئولان سیاسی در کشور نباید از امتیازات خاصی برخوردار باشند، گفت: فعالان در دستگاه‌های مختلف نباید پس از دوران مسئولیت خود از امتیازات قابل توجهی تا پایان عمر بهره‌مند شوند؛ البته ممکن است به دلیل شرایط زمانی، در‌‌ همان مقاطع کاری از مزایایی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان ساخت که ادامه اخذ حقوق و مزایا از سوی مدیران سیاسی، با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد. لزومی ندارد کسی که دو سال در پست مدیریت سیاسی حضور داشته‌، ۸۰ درصد آخرین حقوق و مزایا را به عنوان حقوق دریافت کند.

این نماینده مجلس در عین حال یادآور شد که تصویب قانون حقوق مادام العمر به چند سال قبل باز می‌گردد و نباید خرده‌ای به نمایندگان گرفت؛ گرچه بنده نیز از اساس با این قانون مخالفم و در جلسات نیز مکررا مخالفت خود را به هیات رئیسه اعلام کرده‌ام.

وی با اشاره به واکنش‌های تند مردمی نسبت به این قانون، توصیه کرد که یکی از اعضای هیات رئیسه برای با حضور در رسانه ملی، توضیحات کافی در اینباره برای شفاف سازی اذهان عمومی کنند.

عضو کمیسیون قضایی با اظهار تاسف از نوع بازتاب خبری از بررسی استفساریه این قانون، گفت: امروز مردم گمان می‌کنند که مجلس چوبی را به زمین زده تا به حقوق بیشتری برسد. مجلس باید روشنگری کند که این بررسی برای استفساریه بوده، اگر این کار اشتباه است، قانون اولیه هم استباه است. ولی در کل هم قانون مصوب مجلس در سال ۸۶ و هم استفساریه هفته گذشته نوعی تبعیض در کشور به حساب می‌آید.

نرخ جدید جرایم رانندگی ابلاغ شد؛ افزایش سقف جرایم به2میلیون ریال

در عین حال انجام همزمان دو تخلف از تخلفات یاد شده به جز حرکت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها علاوه بر جریمه ، توقیف 72 ساعت خودرو را نیز به همراه دارد.
با ابلاغ جدول جدید جرایم رانندگی سقف و کف جرایم رانندگی در کشور به 200 و 3 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، پیش از این سقف جرایم رانندگی در کشور 30 هزار تومان و کف آن یکهزار تومان بود که بیشترین افزایش نرخ جرایم تعیین شده در جدول جدید جرایم رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است.

بر اساس جدول جدید نرخ جرایم رانندگی که روز دوشنبه در قالب 171 کد جریمه ابلاغ شد، نرخ جرایم رانندگی به سه بخش «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی»، «سایر شهرها» و «روستاها و راههای روستایی» تقسیم شده است.

بر اساس جدول جدید جرایم، رانندگی در حالت مستی و مصرف روانگردان‌ها و یا مواد افیونی در تمامی جاده‌های کشور 200 هزار تومان جریمه دارد و گواهینامه راننده به مدت شش ماه ضبط و راننده مذکور به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

از سوی دیگر حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز ( بیش از 50 کیلومتر در ساعت)، سبقت غیرمجاز در راههای دوطرفه، حرکت به صورت مارپیچ و حرکت با دنده‌عقب در آزادراهها و بزرگراهها در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» 100هزار تومان جریمه دارد.

در عین حال انجام همزمان دو تخلف از تخلفات یاد شده به جز حرکت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها علاوه بر جریمه ، توقیف 72 ساعت خودرو را نیز به همراه دارد.

بر اساس ابلاغ دولت، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 30 تا 50 کیلومتر در ساعت)، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسایط نقلیه از پیاده‌رو، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه و یا وسایط ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتر، نقص فنی موثر یا نقص در سیستم روشنایی در شب، عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک، رانندگی با وسایط نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه مانند استفاده از عینک و ...، عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین یا پلیس مدرسه، عدم رعایت مقررات حمل بار، نصب پلاک‌های متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه، مغایرت مشخصات فنی با کارت شناسایی وسیله نقلیه،‌ در آغوش داشتن اطفال در حین رانندگی، حمل تیرآهن، ورقهای فلزی و امثال آن بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوطه، عدم مقررات حمل بار ترافیکی، عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه، هرگونه دستکاری در دستگاه‌های سرعت‌نگاروسایط نقلیه عمومی، نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر، توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع، عبور کامیون و اتوبوس در خط سرعت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های دارای بیش از دو خط عبوری در هر سمت، حمل مواد سوختی خارج از باک توسط وسایط نقلیه غیر مجاز یا نصب باک غیرمجاز، سوار کردن مسافر یا سرنشین داخل صندوق عقب یا هر قسمت خارجی وسیله نقلیه، رانندگی با وسیله نقلیه با پلاک غیرمجاز یا دارای پلاک گذرموقت، ویژه، تعمیری، خارج از زمان و مکان تعیین شده و یا پلاک تعویض نشده متعلق به مالک قبلی، حمل مواد محترقه با وسایط نقلیه غیرمجاز، نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی، استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره‌کننده، چراغهای الوان، نور سفید و ... در جلوی وسیله نقلیه، نصب هرگونه تجهیزات یا اجسام اضافی بر روی بدنه وسیله نقلیه یا روی چرخ که از سطح بیرونی آن تجاوز کند، توقف و سد معبر در سطح و یا روی حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح نارنجی، تصادف ناشی از عدم توجه به جلو یا عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله جلویی یا جانبی، عدم اعلام نشانی محل جدید سکونت مالک وسیله نقلیه در مهلت تعیین شده به ادارات راهنمایی و رانندگی، عبور وسایط نقلیه غیرمجاز از خط ویژه، تخلیه نخاله، زباله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و ایجاد هرگونه مانع در مسیر عبور و مرور وسایط نقلیه در راهها و حریم آنها، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل تشخیص نباشد، سبقت از سمت راست وسیله نقلیه در راه‌هایی که در هر طرف رفت و برگشت فقط یک خط عبوری دارد و یا با استفاده از شانه راه و عدم تجهیز وسایط نقلیه مربوطه یا محل به علایم هشداردهنده در عملیات اجرایی و عمرانی راهها در«کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» هر کدام 50 هزار تومان جریمه دارد.

همچنین سبقت اتوبوس و کامیون در داخل شهر، توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده، سوار کردن یا سوار شدن و پیاده شدن از وسیله نقلیه در حال حرکت، نداشتن پلاک جلو ـ عقب و یا ناخوانا بودن آن، روشن نکردن چراغ از هنگام غروب تا طلوع آفتاب و در مواقع لزوم حرکت عمدی به موازات اتومبیل دیگر به نحوی که موجب کندی و انسداد حرکت شود، حرکت نکردن وسایط نقلیه بین دو خط یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوطه در معابر خط‌کشی شده، استفاده غیرمجاز از چراغ گردان، آژیر و امثال آن در خارج از زمان ماموریت، عدم رعایت مسیرهای تعیین شده حرکت در معابر منتهی به تقاطع‌ها، استفاده از وسایل آتش‌زا از قبیل اجاق‌گاز، پیک‌نیکی و بخاری در داخل وسایل نقلیه، باز کردن قفل مخصوص وسایط نقلیه که توسط ماموران راهنمایی و رانندگی بسته شده است، تجاوز از سرعت مجاز ( تا 30 کیلومتر در ساعت)، حمل کود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی و امثال آن بدون حفاظ و پوشش لازم، عدم توجه به فرمان ایست و حرکت پلیس، حمل بار تجاری توسط وسایط نقلیه عمومی حمل مسافر، توقف در محل ایستادن ممنوع ( توقف مطلقا ممنوع)، حمل جنازه با وسیله نقلیه غیرمجاز، حرکت با دنده‌ عقب غیر ضروری در راهها، توقف وسایط نقلیه در پیاده‌رو، سوار یا پیاده کردن مسافر در خارج از پایانه‌های مسافربری یا مکان‌های غیرمجاز، استفاده از لاستیک‌های غیراستاندارد، انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیرمجاز، عدم نصب یا استفاده صحیح از تجهیزات الکترونیکی و غیرالکترونیکی مصوب کنترل و موقعیت وسیله نقلیه، حمل بار غیرمتعارف یا اشیاء با وسایط نقلیه غیرباربری به نحوی که قسمتی از آن از اطراف وسیله نقلیه خارج شود،‌ تولید صدای ناهنجار یا نامتعارف از بوق‌های شیپوری و لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی نصب شده در وسایل نقلیه و امثال آن، سوار و پیاده کردن مسافر یا سرنشین در محل‌های غیرمجاز یا به نحوی که موجب اخلال در عبور و مرور گردد در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» هر کدام 40 هزار تومان جریمه دارد.

همچنین بر اساس جدول جدید استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت‌هایی کمتر از 60 کیلومتر در ساعت، توقف سایر وسایط نقلیه در ایستگاه وسایط نقلیه عمومی، راه ندادن به وسیله نقلیه پشت‌سر برای سبقت، توقف وسایط نقلیه عمومی، حمل بار و مسافر در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده، پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، آب دهان و بینی و امثال آن از وسایط نقلیه به سطح معابر، توقف وسایط نقلیه در سطح سواره‌رو راهها و محل‌هایی که شانه کناری وجود ندارد و حمل مسافر با وسایط نقلیه شخصی یا غیر مجاز، توقف دوبله در معابر، رانندگی با وسایل دودزا، عدم استفاده از کلاه ایمنی و سرنشین موتورسیکلت در حین رانندگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشین وسیله نقلیه در حال حرکت در آزادراهها و بزرگراهها و جاده‌ها، هر نوع توقف که منجر به سد معبر یا اخلال در عبور و مرور گردد، همراه نداشتن گواهینامه رانندگی، بیرون آوردن دست یا هر یک از اعضای بدن از وسیله نقلیه در حال حرکت، بوق زدن در محل‌های ممنوعه هر کدام 30 هزار تومان جریمه در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» به همراه دارد.

همچنین همراه نداشتن بیمه شخص ثالث، سوار کردن کودکان کمتر از 12 سال در صندلی جلو، توقف در محل ممنوع (پارک ممنوع)، حمل و در آغوش گرفتن حیوانات یا سرگرم شدن با آنها، همراه نداشتن کارت شناسایی وسیله نقلیه، ورود و تردد وسایط نقلیه غیرمجاز در معابر، محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است، عدم رعایت حق تقدم عابر یا تجاوز یا توقف وسایط نقلیه در گذرگاه عابر پیاده و خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در هنگام رانندگی در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» هر کدام 20هزار تومان جریمه خواهد داشت.

همچنین عدم استفاده از تاکسیمتر و عدم توجه به اخطار و تذکر پلیس و همراه نداشتن گواهی یا برچسب معتبر معاینه فنی در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» 10 هزار تومان جریمه دارد.

واکنش سلطانیه به انتشار عکس حاشیه ساز +عکس

ایسنا: علی اصغر سلطانیه  گفت: در ساعات پایانی آخرین روز کنفرانس عمومی در خصوص قطعنامه‌ای راجع به تقویت نظام پادمان بحث داغی داشتیم. در طی این بحث در کمیته همگانی که حضور رسانه‌ها مجاز نیست، ریاست کارگروه در حال مذاکره با چند هیأت بود؛ شامل هیأت ایرانی تا به اجماع کلی برسیم. 

 

وی ادامه داد: در حالی که همه درگیر این روند بودند، یکی از اعضای هیأت آمریکا با تلفن همراه خود عکسی گرفت که من و سایر نمایندگان را نشان می‌داد که با رییس نشسته بودیم، اما به گونه‌ای که ظاهرا من جای صندلی اسرائیل را اشغال کرده‌ام.

به گفته او این عکس در سایت US Forein Policy منتشر شد. این مساله خارج از زاویه‌ای که این عکس از آن گرفته شده بود بیننده را فریب می‌داد و نشان‌دهنده احترام نگذاشتن به قانون و اخلاق و خلوت محترمانه مذاکرات است.

سلطانیه تاکید کرد: البته شکست تاریخی آن شب ممکن است انگیزه چنین عکس العمل بی معنایی باشد.

۱۳ آبان سالروز حرکت دانش آموزان

سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند. هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.
در اینکه دو موضوع اول چه مسائلی از لحاظ حقوقی و قانونی در پی داشته اند گذر میکنیم و به این بسنده میکنیم که اگر چنین اتفاق هائی نمی افتاد اکنون خیلی چیز ها که داریم و قدرش را نمیدانیم را نداشتیم ... 

این مطلب را به عنوان نظر سنجی سوم یااداشت میکنم ...  

اصل مطلب :  

سیزدهم آبان 1358 ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف گردید از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت امریکا در تهران دیپلماتهای امریکایی مستقر در سفارتخانه‌ از هیچ تلاشی در جهت مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی‌کردند. تماس با سرکردگان گروههای ضد انقلاب ، ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهکهای تروریستی که در غرب و جنوب ایران به انفجار در لوله‌های نفتی و یا ایجاد نا امنی و بی‌ثباتی در مناطق کردنشین مشغول بودند، از عملکردهای مأموران سیاسی فعال در ساختمان سفارت امریکا بود. این حقایق در اسناد لانه جاسوسی نیز آمده است. بعضی از مقامات بلند پایه دولت کارتر پس از شکست وی در انتخابات 1359 ش. در خاطرات خود، به نقش نامطلوب و مخرب دستگاه حکومتی امریکا علیه ایران که از طریق سفارتخانه آن کشور در تهران هدایت می‌شد اقرار کردند. سفارت امریکا در تهران طی زمستان 1357 تا پائیز 1358 به مرکز فرماندهی عملیات جاسوسی و خرابکاری علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود؛ نظامی که عمر سیاسی آن به یک سال نمی‌رسید. با این حال سفارت امریکا زمانی توسط دانشجویان تسخیر شد که امریکا خواست مشروع ملت ایران در استرداد شاه و اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران را نادیده گرفت و حتی امکاناتی وسیع در اختیار فراریان حکومت شاه گذاشت تا تشکیلات خود را علیه انقلاب سازماندهی و فعال کنند.
تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران از ابتدا با حمایت امام خمینی مواجه گردید. امام تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان را «انقلاب دوم» لقب دادند و در سخنانی، از این اقدام حمایت کردند:
«شما می‌بینید که الان مرکز فساد ‌امریکا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند و امریکائیها را هم که در آنجا بودند، گرفتند و آن لانه فساد را بدست آوردند و امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوانها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»  

 

** نظر شما راجع به این کار دانش جویان چیست ؟ آیا نه اینکه یک سفارت قطعه ای از خاک کشور متبوع می باشد ؟ تجاوز به یک سفارت به منزله تهاجم به کشوری محسوب می شود ؟ آیا این سفارت تنها نقش سفارت را داشت ؟ چه اسنادی وجود داشت که آن را تبدیل به لانه جاسوسی کرد ؟ آیا توجیهی برای این عمل وجود دارد ؟ تسخیر به این شکل در جهان بی سابقه بود ؟ دیدگاه سیاسیون و اتقلابیون نسبت به این عمل چه بود ؟ بازخورد آن در مجامع جهانی چگونه است ؟ چه نتیجه ای برای کشور ما در پی داشت ؟ چه انتقاد هائی شدیم ؟  

 

به طور خلاصه هر کسی حق دارد دیدگاه خود را بیان کند !

دانلود کتابچه بسیار مفید نکات حقوقی آزمون ها

این کتاب واقعا مفیده ! برای کسی که آزمون ارشد داره حتما توصیه میکنم دانلود کند .. 

 

در ضمن مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور تمدید شده  

  

دانلود

استیضاح حسینی منتج به برکناری وی نشد ..

نظر خاصی نسبت به این موضوع دارین ؟ 

من خودم به شخصه از صراحت لهجه خیلی از نمایندگان خوشم اومد ... حالا این که دکتر توکلی حسینی را متهم به دروغ گوئی کرد و حسینی قسم خورد که دروغ نگفته و حاضر است توسط کمیسیون اصل نود بررسی بشود به کنار .. 

واینکه بعضی از افراد عین .............. (بوق ) فقط انتهای سخنرانی موافق و مخالف و استیضاح کننده و استیضاح شونده و .... خلاصه هــر کی اونجا هر حرفی بزنه این آقایون واسادن که تموم بشه و بلند بگن : 

احـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسنت .......


تمام این ها به کنار که 90 نفر به استیضاح رای مثبت دادند و 140 نفر نه .. و بقیه هم که فقط بذار رأی ممتنع بدهند و .... خیلی ها هم که اصلا انگار نه انگار نماینده اند ...

پیمان ماستریخت : اساسنامه اتحادیه اروپا

پیمان ماستریخت (Maastricht Treaty).
پیمانی که در دهم دمسامبر سال 1991 در شهر ماستریخت هلند توسط سران 12 کشور عضو جامعه اقتصادی اروپا یعنی: آلمان، اسپانیا، انگلستان ، ایتالیا ، ایرلند، بلژیک، پرتغال، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند و یونان به امضاء رسید. هدف عهدنامه ماستریخت، ایجاد وحدت سیاسی و اقتصادی اروپا است. تأسیس پول واحد، به رسمیت شناختن شهروند اروپایی، همکاری نزدیک بین کشورهای عضو در زمینه‌های سیاست خارجی و امنیت مشترک، دادگستری و امور داخلی از جمله مسائل پیش‌بینی شده در پیمان وحدت اروپا است. این پیمان از طریق مجالس قانونگذاری یا همه‌پرسی در کشورهای عضو به تصویب می‌رسد. چنانکه مردم دانمارک در همه‌پرسی 18 مه 1993، انگلستان در دوم اوت و آلمان با موافقت دادگاه قانون اساسی در اول نوامبر سال 1993 پیمان ماستریخت را مورد تصویب قرار دادند.

ادامه مطلب ...

نظر سنجی شماره ۲ جای خالی انصاف در فضای مجازی

سلام .  

موضوعی هست که خیلی وقته ذهن من رو مشغول خودش کرده بود ، فضای اینترنتی و مجازی چه چیزی روکم داره ؟ انصاف ؟ قانون ؟ اخلاق ؟ اعتبار ؟ سایبری ؟  

دنیای بزرگی در پشت این فضاهای مجازی است که باعث می شود هر کسی بدون در نظر گرفتن مقررات هر چیزی را که بخواهد ببیند ، بشنود ، منتشر کند ، کپی برداری کند ...  

این فی نفسه چیز بدی نیست .. یعنی نسبی است و خود اینترنت نمی شود گفت بد است یا خوب . چون موجودیت آن را ندارد و اعتبار آن به نحوه ی برخورد ماست ... 

بارها برای تک تک ما اتفاق افتاده که خواسته یا ناخواسته مطلب ، عنوان ، فیلم ، آهنگ ، کار هنری ، تصاویر یا هر چیز دیگه ای را استفاده کردیم یا حتی دانلود کردیم بدون اینکه بدانیم صاحب اثر کیست ؟ چیست ؟ کجاست ؟ راضی هست ؟ اصلا مطلع هست ؟  

فراتر از این موضوع آیا این تاپیکی ( کنایه از هر چیزی که قرار است کپی بردای کنیم ) که ما دانلود می کنیم اصلا منبع دارد ؟ صحت دارد ؟ به درد ما میخورد ؟  

خیلی حق ها می شود در این فضا نا حق شود همانطور که خیلی از ما ها با عناوینی از این دست برخورد کرده ایم که در فضای مجازی به حقوق هزاران اشخاص تجاوز شد . 

بسیاری از ما در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و نتلاگ و غیره عضو هستیم . برای ما حقوق دان که چه عرض کنم حقوق خوان ها لااقل باید طوری باشد که به راحتی زیر بار مقررات کسی نرویم ، بعد بدون اینکه اصلا بخوانیم عضو جائی مثل فیس بوک می شویم که در قوانین آن آمده است که شما هر مطلب یا فایلی را در فیس بوک قرار دهید ابتدا سایبری ما آن را چک میکند اگر مناسب دید پخش می شود ...  

اگر از دید انطرف نگاه کنیم می گوئیم چه انسان های فهمیده ای نمیخواهند مطالب شخصی مردم پخش شود .. ولی اگر از دید آگاهانه نظاره گر باشیم متوجه می شویم که اولا آنها هیچ چیزی را فیلتر نمی کنند و پخش می شود حتی اگر شخصی باشد .. دوم اینکه خود انها این مطالب را کپی برداری میکنند و در سازمان هایی همچون ان اس آی تمامی این اطلاعات ذهیره می شود ..  

افسوس ... 

* شخصی بسیار زخمت می کشد و مطلبی ، کتابی ، آهنگی و .... تهیه می کند و فبل از اینکه شیرینی این موضوع به کامش بنشیند نصیب انسان های دیگر که سود جو هستند می شود ... 

  

کمی / بسی جای تأمــل ..

دانلود آئین دادرسی نانوشته دکتر کاتوزیان

آئین دادرسی نانوشته
گفتاری از استاد دکتر امیر ناصر کاتوزیان
نقل از ماهنامه قضاوت شماره 61 
 

برای دانلود کلیک کنید

دانلود کتاب کولی ها و وضعیت آنان

همانطور که مطلع هستید کولی ها در حقوق بین الملل خصوصی بررسی شده اند و برای حقوقدان ها الزامی است که بحث تابعیت این افراد را بدانند .  

عنوان مقاله : بررسی کولی ها  

نویسنده : نصــر اله پور افکاری 

منبع : دانشگاه ادبیات و علــوم انسانی 

 

برای دانلود اینجا کلیک کنید

آزمون های مجازی و پیامکی کارشناسی ارشد

وبلاگ گروه حقوق دانشگاه آزاد واحد بافت در نظر دارد برای شما دوستان علاقه مند به رشته ی حقوق بخصوص شما دانشجویان این رشته و باز هم خصوصا افراد آماده برای شرکت در آزمون های ارشد ، یک سری آزمون هایی را بصورت مجازی و از طریق پیامک برگزار کند .  

بدین صورت که شما از طریق پیام کوتاه مطلع می شوید چه آزمونی در حال برگزاری است . به همین منظور به آدرس آنها مراجعه کرده و سوالات مربوطه را دریافت می کنید . سپس در خانه به سوالات جواب داده و به شماره ارسال میکنید . پس از 12 ساعت نتیجه آزمون به شماره شما جواب داده می شود .  

در 12/8/90 برگزار می شود و سوالات را از و بلاگ گروه حقوق دانشگاه ازاد واحد بافت دانلود کنید و پاسخ هارا هم می توانید از طریق بخش نظرات وبلاگ ارسال کنید و هم از طریق پیامک به شماره 20009193137323 و تنها گزینه های صحیح را پشت سر هم از چپ به راست بدون خط فاصله یا کاما ارسال کنید و جای گزینه هایی که بلد نیستید  خط تیره بگزارید مثل 1322 --- 414241232 - -123- 21 و مجموع اعداد و خط تیره باید با تعداد سوالات یکی باشد نتیجه ازمون هم بعد از پاسخ دادن حد اکثر تا 10 ساعت به اطلاع شما میرسد. گذاشتن شماره همراه برای ارسال نتیجه الزامی است .
 

* باداوری بسیار مهم :  

وبلاگ حقوقی راجع به این آزمون فقط نقش اطلاع رسان را دارد و هیچ گونه تأیید یا همکاری با برگزاری این آزمون ندارد .  

به امید موفقیت تمامی حق گویان !  

آیت الله عمید زنجانی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی استاد حوزه و دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه تهران در سن 74سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وی در ساعت 4 صبح امروز بر اثر ایست قلبی در بیمارستان خاتم‌الانبیا به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی 8 صبح روز سه‌شنبه از مقابل مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.   

 

من واقعا ایشان را دوست داشتم . خداوند روحش را شاد کند . کتاب های زیادی از ایشان راجع به حقوق به جای مونده است !

دانلود کتاب صلح و اسناد مربوط به آن

عنوان مقاله :   کتاب صـــلح و اسناد مربوط به آن  

نویسنده : محــــمود محمد زاده 

ناشـــر : کانون وکلاء 

منبع : مجله کانون 1387 شماره 90 

مربوط به : عقود معین حقوق مدنی هفت  

این کتابچه 22 صفحه دارد و به صورت کتاب الکترونیکی بر روی سایت پیکو فایل آپلود شده است . برای دانلود روی اسم کتاب در زیر کلیک کنید . 

 

صلح